Hae tästä blogista

perjantai 11. syyskuuta 2015

Logistiikka vk 36

 A)
 YLEISESTI:
  • Tavaran tilaamisprosessi
 - Tuotteet tuodaan valmiiksi varastoon, asiakas lisää verkkokaupassa tuotteita ostoskoriin ja tilaa, sitten varasto sedät keräävät ja kirjaavat tuotteet mitkä oli tilattu. ja lähettävät ne menemään kohti määränpäätä.

  • verkkokauppa ja asiakas
- Asiakas on varovainen verkkokauppa ostoksista, koska tietosuoja asiat vaikuttavat asiakkaan ostoksiin.
  • Tavaralogistiikka
 - Tavaroiden säilytystilat kannattaa olla suuret. Jotta voi tilata tarvittaessa suuren määrän tuotteita.
  • Kuljetukset verkkokauppaan
 - Varastoiminen ja sisäänostot vievät paljon varoja verkkokaupalta. matkahuolloilla on suuri kilpailukeskenään hinnan ja kuljetusaikojen kanssa.
  • Kuljetukset asiakkaalle
  - Tilauksen vastaanottamisesta ja toimittamisesta kannattaa lähettää asiakkaalle tietoa. Se on hyvää palvelua ja lisää luottamusta
  • Tuotteiden varastointi
 - Varastoon kannattaa tilata sopiva määrä tuotteita niin että tavara ei pääse loppumaan, mutta eikä myöskään ole sitten aivan täynä varasto tavaroita jatkuvaan, elikkä pitää seurata tiettyjen tuotteiden myyntiä ja sen mukaan sitten valita tilauksen määrä.
  • Logistiikkaketju 
- Kaikkien tarvittavien liiketoimien kokonaisuus, joiden avulla tuote kulkee valmistajalta asiakkaalle.
  • Kustannukset 
 - kustannuksia voidaan seurata varaston kiertonopeuden avulla, palautusprosentin ja toimitusten tuottavuuden avulla

  • Kuka maksaa?
Yritys, tai sitten kustannukset lisätään tuotteiden hintaan ja uskotellaa ettei ole postikuluja.



 OMA VERKKOKAUPPA:
 Aluksi ainakin tilataan varastoon lupaamiamme tuotteita sopiva määrä niin että verkkokaupalle ei jää vähän varoja, mutta myös tuotteita riittää. Ja sitten kun tilauksia tulee niin samaantahtiin sitten tilaillaan varastoon lisää, jos verkkokauppa menestyy niin voi sitten laajentaa valikoimaa.
  

B)
 Toimitamme tuotteemme matkahuollon kautta, maksu onnistuu laskulla tai verkkopankki tunnuksilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti