Oman verkkokaupan logistiikka
Ostot tavarantoimittajilta
a. Ketkä ovat tavarantoimittajia verkkokauppaasi? (lisää ne verkkokauppaasi)- ALSO Finlandilta tai suoraan valmistajilta.
b. Montako eri tavarantoimittajaa tarvitset verkkokauppaasi?
- ei tarvitse muita
Tilausten järjestäminen (kuljetus)
a. Kuka toimittaa tuotteet verkkokauppaan?- DHL
b. Kuka maksaa kulut?
- Yritys
Tuotteiden varastointi
a. Missä ja miten varastoidaan?- Kotiini olohuoneeseen nätisti.
b. Minkä kokoinen varasto tarvitaan?
- Aluksi riittää se olohuone, sitten jos tulee tuottoa niin varaa ison varaston jostain.
c. Miten ja milloin varastotilanne selvitetään?
- Viikottain tarkistetaan saldot ja kirjataan määrät.
Tilausohjausjärjestelmä
a. Miten asiakas voi tehdä verkkokauppaan tilauksia?- Asiakas voi ehdottaa uusia tuotteita, mutta jos tilaa tuotetta joka ei ole meidän valikoimassa niin joudumme veloittamaan extraa kaikesta extra vaivasta.
b. Millainen tilausohjelmajärjestelmä tarvitaan?
- mycashflowissa on hyvä tilausohjelmajärjestelmä.
Lähetyksen järjestäminen (kuljetus / toimitusvaihtoehdot)
a. Kuka toimittaa tuotteet asiakkaalle?- DHL
b. Miten tuotteet toimitetaan?
- DHL autolla
c. Kuka maksaa kulut?
- Asiakas, tai joskus kampanajan aikoina yritys.
Tilausvahvistus ja tiedot toimitustilanteesta
a. Miten asiakkaalle toimiteaan tilausvahvistus?- sähköpostitse
b. Tiedotetaanko asiakasta miten toimitustilanteesta?
- sähköpostitse. ja asiakas voi seurata tuotettaan DHL seuranta palvelusta.
Varaston täydentäminen
a. Kuinka usein tavaraa tilataan lisää?- Myynnin mukaan, jos jokin tuote myy hyvin niin sitä sitten myös tilataan jatkuvaan.
b. Millaisissa myyntierissä tavaraa tilataan?
- kerralla monta, elikkä vaikka 10 näytönohjainta on myynty ja jäljelle jää 2 niin sitten tilataa 10. ja samalla sitten myös täydennetään muita puutteita.
Maksun varmistus
a. Miten varmistetaan maksun saaminen asiakkaalta?- Maksu tapana lasku tai verkkopankki. elikkä verkkopankilla niin tuotteet lähetetään vasta kun asiakas on maksanu, ja laskulla niin asiakas maksaa vaikka saatuaan tuotteen.
Vakuuttaminen
a. Millaisia vakuutuksia verkkokaupan ja sen logistiikan yhteyteen tarvitaan?- Rikkoutumis turva
Asiakaskontaktit
a. Miten hoidetaan? Millä aikataululla?- tähyillään sähköposteja ja kaikkea liikennettä verkkokaupassa niillä välein kun ei ole muuta tehtävää ja esim. kaikki saldot on tarkastettu.
Asiakkaan lähettämien palautusten hoito
a. Miten asiakaspalautukset hoidetaan?- Paketin mukana on palautuslomake, asiakas täyttää sen, jättää sen alkuperäisen paketin sisään ja lähettää sen takaisin yritykselle.
Paketti kun saapuu niin selvitettään syy ja sitten päätetään miten toimia, sitten voidaan sähköpostitse kysyä asiakkaalta haluaako hyvityksen vai vaihdon, tai jos viallinen niin korjata.
b. Kuka maksaa palautuksesta aiheutuneet kulut?
Jos syy on että tuote on viallinen eikä tuote osoittaudu vialliseksi niin asiakas.
Muissa tapauksissa esim. kun asiakas ei vain ole tyytyväinen niin yritys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti