Hae tästä blogista

perjantai 8. tammikuuta 2016

Mainoksen kohdentaminen

1)
Facebook:
Facebookissa saadaan tietää mistä ihmiset tykkää ja mitä he harrastavat joten mainokset menevät siten oikeille ihmisille. se on hyvä kun sit immeiset saavat mainoksia jotka todennäköisesti kiinostavat heitä.

Google:
Googlessa haetaan hakusanalla tiettyä asiaa ja mainokset tulevat hakusanaan liittyen ja silloin mainos näkyy vain kohderyhmälle/asiasta kiinnostuneille ja se on minusta hyvä, koska silloin mainokset menee ihmisille jotka on oikeasti asiasta kiinnostuneita.

2) mainoksia ei kannata muunnella paljoa vaan pitää ne samanlaisina, koska muuten kustannukset vain nousevat. omassa projektissani voisin hyödyntää tätä siten, että pidän mainokseni yksinkertaisina ja samassa aiheessa pysyvinä, elikkä tatuoinnit.

3) Jos mainostetaan tuotetta niin sen mainoksen linkistä pitäisi päästä suoraan siihen tuotteeseen eikä yrityksen etusivuille.
Ikävä kokemus linkeistä on että sivu jonne linkki ohjasi liittyi eri asiaan kuin bannerissa oleva kuva.

4) esim. facebook mainoksessa on tiettyyn aiheeseen liittyvä kuva, niin sen saman aiheen kuva pitää olla siellä sivulla minne päädyt kun klikkaat sitä mainosta. On väärin jos bannerin linkki veisi eri aiheen sivuille kuin mitä linkissä/bannerissa mainostetaan.

5) siinä on se ongelma, että se on yksilöimätön eli ihmiset ajattelevat että myyjät eivät ymmärrä heidän lajinsa hienouksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti